Így kezeld a Home Office munkavégzést a nyilvántartásodban

Update: 2021-09-14 17:44:34

A leggyakoribb eset az amikor a dolgozó nem folyamatosan, csupán néhány napot dolgozik Home Office jelleggel. Többnyire ez a jellemző, merthogy időnként azért meg kell jelenni a munkahelyen, hacsak nincs valami kijárási korlátozás érvényben.

Ebből adódóan a dolgozó továbbra is egy munkahelyi csoport tagja, amely csoport tagjai felváltva, egyszerre vagy ahogyan a beosztásukban a munkáltató rendelkezik, a munkavégzés helyszínéül nem az irodát hanem a Home Office jellegre utalva egyéb, jellemzően otthoni helyszínt jelölnek meg.

Mi a Webes-munkaidőnél úgy gondoljuk, hogy ez nem azt jelenti, hogy a home offíce munkatárs ezekben az időszakokban nem tagja a munkahelyi csoportnak, csupán annyit jelent, hogy a munkáját nem az irodában végzi. Ezért téves lenne az a hozzáállás, hogy Őt kivesszük például a Telefonos marketing csoportból csak azért mert nem az irodában dolgozik.
Mivel a Home Office ugyanolyan munkavégzésnek számít mintha a dolgozó a irodában tenné, ezért az sem lenne célravezető ha ezt egy újfajta munkaidő jelöléssel kezelnénk. Mitől lenne ez újfajta? Ugyanúgy van beosztás, munkaidő kezdete-vége, ugyanúgy kell elszámolni az órákat, akkor miért lenne ez más munkaidő tekintetében mintha bent csinálná a cégnél? De akkor honnét fogja tudni a munkáltató, hogy adott napon kinek kell megjelennie személyesen és ki dolgozik aznap otthonról?

A megoldás a Virtuális munkahely!

Azt korábban már írtuk talán több cikkben is, hogy a dolgozóidat, dolgozói csoportokba kell sorolnod. Ez főleg nagy létszámú cégeknél nagyon megkönnyíti a nyilvántartást. Az egyes csoportoknak eltérő beosztást, munkaidő kezdeti- és végidőpontokat határozhatsz meg, így könnyen automatikusan legenerálható akár több száz munkavállaló beosztása is az előre megadott paraméterek alapján. Majd a módosításokat az adott csoport munkahelyi vezetője végezheti el, ezzel elosztva a nyilvántartás aprólékosabb részét a munkahelyi vezetők között. Hiszen ki tudná a legjobban, hogy István a gyártósor mellől mikor szeretne szabadságra menni, mint az Ő kinevezett munkahelyi felettese. Bár gyártósor mellől ritkán megyünk Home Office-ba, de irodai munkahelynél is pont ez a helyzet. És most következzen a konkrét megoldás.

A munkahelyi csoportokat nálunk négyféle típus valamelyikébe sorolhatod. Ezek sorban a következők:

1.) Általános munkahelyi csoport
Mint egy általános munkahely, szerepel a beosztásban, van munkaidő kezdete és vége. Tehát olyan mint egy klasszikus értelembe vett munkahely. Például egy iroda, egy műhely stb.

2.) Üzletként működő munkahely
Kereskedelmi üzletek esetén, itt megadható a munka kezdete-vége adatokon kívül az üzlet nyitva tartás is. Hogy ez miért fontos munkaidő szempontjából arról egy külön cikket kell, hogy írjak, egyelőre itt legyen elég annyi, hogy a jelentősége nem kicsi. Ha eddig ezt nem vetted figyelembe a nyilvántartásodban akkor itt az ideje, hogy beszéljünk.

3.) Virtuális munkahely
Ez a csoport nem választható a dolgozók állandó munkahelyeként, azonban egy-egy napra kiválasztható a beosztásban mint a munkavégzés helye. Például Home Office, vagy Konferencia, esetleg más külső helyszínen végzett munka estén.

4.) Beosztásban nem szereplő munkahelyi csoport
Olyan dolgozók csoportja aki nem inaktívak azonban a beosztásban nem szerepelnek, például Tartósbeteg vagy GYES, GYED esetén.

Azt hiszem már látod mi itt a lényeg! Nem a dolgozót tesszük át egy másik munkakörbe, nem a munkaidejét módosítjuk, nem a munkaköri feladata lesz más, csupán a munkavégzés helye változik és az is csak időszakosan. Pont ugyanahhoz a munkahelyi csoporthoz tartozik, nem változott a főnöke, akinek szólhat ha szabira megy, pont ugyanazt kell tennie mint az irodában csak bizonyos napokon ezt otthonról csinálja.

Hogy néz ez ki a gyakorlatban?

Létrehozol a rendszerünkben annyi munkahelyet amennyit akarsz, itt a példában most lesz négy.

I. BackOffice - itt vannak az irodistáid.
II. Üzlet 1 - itt vannak az eladóid az üzletben
III. Üzlet 2 - itt vannak az eladóid a másik üzletedben, más a nyitvatartása, más a munkarendje is
IV. Üzletkötők - itt vannak a mozgó üzletkötőid

És most jön a megoldás, csinálsz egy ötödiket ami csak egy virtuális munkahely lesz. Vajon, hogy nevezed el? Tulajdonképpen akárhogy, de most legyen:

V. Home Office - Ezt használod arra, hogy egy kattintással bárkit Home Office-ba tehess, időnként vagy akár hosszútávon úgy, hogy néha mégis be kell jönnie pofavizitre. Home office de a munkarendje ettől még nem változik, a beállított 8-16-ig (vagy amit megadtál neki) kell dolgoznia. Bérszámfejtésben "dolgozik" jelölést kap ugyanúgy mintha bent lenne, de tudjuk, hogy otthon lesz/volt. És ami fontosabb a dolgozó is tudja előre, hogy melyik napokon kell bent és mikor kell otthonról dolgoznia. Munkahelyi vezető szabályozza a saját belátása vagy tőled kapott utasítások szerint.

Home-Office

Ha szeretnéd, ezt látni élőben is keress meg bátran, garantáltan mutatok még jónéhány olyan trükköt amiről eddig nem is gondoltad, hogy lehet.
Megyek is, mert ezt a cikket is Home Office-ban írtam és kezdődik a Bayern - Barca, aminek a megnézését a főnököm előírta kötelezően elvégzendőnek.
Ilyen egy jó munkahely, ezért (is) jó a Home Office. :)


Mások ezeket olvasták még:


Elaludtam Főnök, kések egy órát | - Nem baj fiam, majd levonjuk vagy egy órával tovább maradsz! - Hangzik a válasz. De vajon jó ez így [...]

Kategória: Szabályozást érintő


GDPR csapdába kerülhet a facebook a munkahelyeken? | Több médiában is lehetett olvasni február környékétől, hogy a GDPR tavalyi bevezetésével, egyes ágaz [...]

Kategória: Hírek, aktualitások


Kiküldetési rendelvény? Munkába járási költségtérítés? Útnyilvántartás? Egyszerűbb mint gondolnád!!! | Útnyilvántartó programot kerestünk. Olyat ami képes kezelni a munkaidő adatokat, hogy a legenerált b [...]

Kategória: Nyilvántartást érintő


ARCHÍVUM

MUNKAIDŐ BLOG

A Munkaidő Blogon a beosztással, munkaidővel, nyilvántartással kapcsolatos cikkeket olvashatsz. Vannak olyan témák amelyek egészen egyértelműek és vannak olyanok amelyekről még a jogászok is eltérően vélekednek. Bár minden témának igyekszünk legjobb tudásunk szerint utnajárni előfordulhat, hogy találkozol az itt leírtaktól eltérő állásponttal, főleg a jogszabályok értelmezését illetőleg. Mielőtt alkalmazol egy jogszabályt alaposan utána kell járnod az rád, a Te cégedre milyen formában vonatkozik. A blogban leírtak nem irányadóak, csupán a szezők álláspontját tükrözik.