Így kezdd el a webes munkaidő-nyilvántartás vezetését!

Update: 2019-03-23 11:54:34

Bármilyen program használata során az egyik legnehezebb, a „hogyan is kezdjem el”. A kezdőlépések szinte minden nyilvántartásban hasonlóak. Így egy online munkaidő-nyilvántartás sem különbözik nagyon egy excel- vagy papíralapú adatbázis létrehozásától. Minden másban persze igen, de valahogy muszáj elkezdeni.

Csapjunk is bele!

Sikeresen bejelentkeztél a webes munkaidő-nyilvántartásba és a visszaigazoló levélben kaptál kis szöveges segédletet a hogyan továbbról, de picit bővebben pár mondat.

Mindennek az alapja, hogy először megtaláld a célokat. A munkaidő nyilvántartásának az egyik célja a munkaidő nyilvntartása mellett, hogy megfelelj a Munka Törvénykönyvében meghatározott jogszabályoknak. Fontos, hogy a dolgozóval kapcsolatos minden információ szerepeljen benne, ami a céggel, munkahellyel kapcsolatos. A tervezett és megvalósult munkaidőtől kezdve a szabadságon, betegségen és egyéb távollét nyilvántartásán át, ami a munkáltató és munkavállaló számára lényeges információ. Ezek alapján tudsz létrehozni munkaidő-beosztást, amit ki is küldhetsz akár e-mailen a dolgozónak, megfelelve a mindenkori jogszabályoknak, a megvalósult munkaidőt naprakészen vezetheted legyen az általános munkarend vagy munkaidőkeret, akár egyéni- vagy csoportos statisztikákat nézhetsz, majd hónap végén pár kattintással küldheted elszámolásra a bérszámfejtőnek.

Így hozz létre új munkahelyet:

A Beállítások / MUNKAHELYEK menüpontban létrehozod a gombra kattintva. Egy nagy létszámú, több üzlettel vagy telephellyel rendelkező cég esetében akár többet is. Érdemes már az elején esetleg osztályokba sorolnod. Gondolj csak bele! Egy excel táblában is hasonlóan tennél a könnyebb átláthatóság kedvéért, csak ott füleket hoznál létre vagy rosszabb esetben külön táblázatba mentenéd. Nincs ebben semmi különös. Mutatom is, miket kell kitöltened. Van mellette segédlet, tehát ne ijedj meg!

Új munkahely létrehozása az online munkaidő nyilvántartásban

Ezután a Beállítások/RENDSZER/ menüben, egyéb és a munkahelyre vonatkozó általános beállításokat még tedd meg. Később ezt is módosíthatod. Megnyugodhatsz. Minden naplózva lesz.

Egy munkahelyhez dolgozók is kellenek!

Hozz létre Új dolgozókat:

Hasonló sablon, csak itt érdemes mindjárt az elején – a munkáltató és munkavállaló érdekében – minden adatot a nyilvántartásban rögzíteni. Ezek még csak az alapadatok, de egyelőre nincs más nagyon a munkáltató kezében, talán csak egy munkaszerződés, amiben megállapodott a munkavállalóval. A munkavégzés helye, első munkanapja, munkaidő, munkaidőkeret, hogyan osztható be és persze e-mail cím, amin a dolgozó értesíthető vagy esetleg telefonszám, ami szintén a kommunikációt szolgálja a munkáltató és munkavállaló között.

A mentés gombra kattintva meg is jelenik a dolgozó a Beállítások/DOLGOZÓK menüben. Ha itt rákattintasz a szerkesztés gombra, akkor láthatod, hogy minden alapadat mentésre került és később itt tudod módosítani, vagy ha például a munkavállaló valamilyen okból a cégtől távozik, akkor itt tudod beírni az utolsó munkanapját. Ez is egy fontos dátum, hiszen érinti a munkaidő-beosztásokat.

Miben különbözik mégis az előzőtől? Ezen a felületen megjelenik a Szabadság fül. Lényeges és fontos, hogy ezt is kitöltsd, hiszen a dolgozó szabadságát is nyilván kell tartani és számolni vele.

Munkavállaló adatainak módosítása

Ha ez is megvan, akkor megtervezheted az első munkaidő beosztást, majd a következőt.

 


Mások ezeket olvasták még:


Heti pihenőnapok és Munkaidő naptár 2021 | A Magyar Közlönyben megjelent a 14/2020. (V. 13.) ITM rendelet a 2021. évi munkaszüneti napok körüli [...]

Kategória: Hírek, aktualitások


Délelőtt, Délután, Éjszaka! Így használd a műszakbeállításokat egyszerűen! | Amikor a dolgozóid a különböző munkahelyi csoportokon belül eltérően jönnek dolgozni, akkor még a be [...]

Kategória: Nyilvántartást érintő


Így kezeld a Home Office munkavégzést a nyilvántartásodban | Egyre több munkavállaló dolgozik Home Office jellegű munkakörben, amikor a munkáját teljesen vagy ré [...]

Kategória: Nyilvántartást érintő


ARCHÍVUM

MUNKAIDŐ BLOG

A Munkaidő Blogon a beosztással, munkaidővel, nyilvántartással kapcsolatos cikkeket olvashatsz. Vannak olyan témák amelyek egészen egyértelműek és vannak olyanok amelyekről még a jogászok is eltérően vélekednek. Bár minden témának igyekszünk legjobb tudásunk szerint utnajárni előfordulhat, hogy találkozol az itt leírtaktól eltérő állásponttal, főleg a jogszabályok értelmezését illetőleg. Mielőtt alkalmazol egy jogszabályt alaposan utána kell járnod az rád, a Te cégedre milyen formában vonatkozik. A blogban leírtak nem irányadóak, csupán a szezők álláspontját tükrözik.