Így kezeld a Home Office munkavégzést a nyilvántartásodban
Szerző: webes-munkaido.hu, 2021-09-14 Update: 2021-09-14 17:44:34
A leggyakoribb eset az amikor a dolgozó nem folyamatosan, csupán néhány napot dolgozik Home Office jelleggel. Többnyire ez a jellemző, merthogy időnként azért meg kell jelenni a munkahelyen, hacsak nincs valami kijárási korlátozás érvényben.
Ebből adódóan a dolgozó továbbra is egy munkahelyi csoport tagja, amely csoport tagjai felváltva, egyszerre vagy ahogyan a beosztásukban a munkáltató rendelkezik, a munkavégzés helyszínéül nem az irodát hanem a Home Office jellegre utalva egyéb, jellemzően otthoni helyszínt jelölnek meg.
Mi a Webes-munkaidőnél úgy gondoljuk, hogy ez nem azt jelenti, hogy a home offíce munkatárs ezekben az időszakokban nem tagja a munkahelyi csoportnak, csupán annyit jelent, hogy a munkáját nem az irodában végzi. Ezért téves lenne az a hozzáállás, hogy Őt kivesszük például a Telefonos marketing csoportból csak azért mert nem az irodában dolgozik.
Mivel a Home Office ugyanolyan munkavégzésnek számít mintha a dolgozó a irodában tenné, ezért az sem lenne célravezető ha ezt egy újfajta munkaidő jelöléssel kezelnénk. Mitől lenne ez újfajta? Ugyanúgy van beosztás, munkaidő kezdete-vége, ugyanúgy kell elszámolni az órákat, akkor miért lenne ez más munkaidő tekintetében mintha bent csinálná a cégnél? De akkor honnét fogja tudni a munkáltató, hogy adott napon kinek kell megjelennie személyesen és ki dolgozik aznap otthonról?
A megoldás a Virtuális munkahely!
Azt korábban már írtuk talán több cikkben is, hogy a dolgozóidat, dolgozói csoportokba kell sorolnod. Ez főleg nagy létszámú cégeknél nagyon megkönnyíti a nyilvántartást. Az egyes csoportoknak eltérő beosztást, munkaidő kezdeti- és végidőpontokat határozhatsz meg, így könnyen automatikusan legenerálható akár több száz munkavállaló beosztása is az előre megadott paraméterek alapján. Majd a módosításokat az adott csoport munkahelyi vezetője végezheti el, ezzel elosztva a nyilvántartás aprólékosabb részét a munkahelyi vezetők között. Hiszen ki tudná a legjobban, hogy István a gyártósor mellől mikor szeretne szabadságra menni, mint az Ő kinevezett munkahelyi felettese. Bár gyártósor mellől ritkán megyünk Home Office-ba, de irodai munkahelynél is pont ez a helyzet. És most következzen a konkrét megoldás.
A munkahelyi csoportokat nálunk négyféle típus valamelyikébe sorolhatod. Ezek sorban a következők:
1.) Általános munkahelyi csoport
Mint egy általános munkahely, szerepel a beosztásban, van munkaidő kezdete és vége. Tehát olyan mint egy klasszikus értelembe vett munkahely. Például egy iroda, egy műhely stb.
2.) Üzletként működő munkahely
Kereskedelmi üzletek esetén, itt megadható a munka kezdete-vége adatokon kívül az üzlet nyitva tartás is. Hogy ez miért fontos munkaidő szempontjából arról egy külön cikket kell, hogy írjak, egyelőre itt legyen elég annyi, hogy a jelentősége nem kicsi. Ha eddig ezt nem vetted figyelembe a nyilvántartásodban akkor itt az ideje, hogy beszéljünk.
3.) Virtuális munkahely
Ez a csoport nem választható a dolgozók állandó munkahelyeként, azonban egy-egy napra kiválasztható a beosztásban mint a munkavégzés helye. Például Home Office, vagy Konferencia, esetleg más külső helyszínen végzett munka estén.
4.) Beosztásban nem szereplő munkahelyi csoport
Olyan dolgozók csoportja aki nem inaktívak azonban a beosztásban nem szerepelnek, például Tartósbeteg vagy GYES, GYED esetén.
Azt hiszem már látod mi itt a lényeg! Nem a dolgozót tesszük át egy másik munkakörbe, nem a munkaidejét módosítjuk, nem a munkaköri feladata lesz más, csupán a munkavégzés helye változik és az is csak időszakosan. Pont ugyanahhoz a munkahelyi csoporthoz tartozik, nem változott a főnöke, akinek szólhat ha szabira megy, pont ugyanazt kell tennie mint az irodában csak bizonyos napokon ezt otthonról csinálja.
Hogy néz ez ki a gyakorlatban?
Létrehozol a rendszerünkben annyi munkahelyet amennyit akarsz, itt a példában most lesz négy.
I. BackOffice - itt vannak az irodistáid.
II. Üzlet 1 - itt vannak az eladóid az üzletben
III. Üzlet 2 - itt vannak az eladóid a másik üzletedben, más a nyitvatartása, más a munkarendje is
IV. Üzletkötők - itt vannak a mozgó üzletkötőid
És most jön a megoldás, csinálsz egy ötödiket ami csak egy virtuális munkahely lesz. Vajon, hogy nevezed el? Tulajdonképpen akárhogy, de most legyen:
V. Home Office - Ezt használod arra, hogy egy kattintással bárkit Home Office-ba tehess, időnként vagy akár hosszútávon úgy, hogy néha mégis be kell jönnie pofavizitre. Home office de a munkarendje ettől még nem változik, a beállított 8-16-ig (vagy amit megadtál neki) kell dolgoznia. Bérszámfejtésben "dolgozik" jelölést kap ugyanúgy mintha bent lenne, de tudjuk, hogy otthon lesz/volt. És ami fontosabb a dolgozó is tudja előre, hogy melyik napokon kell bent és mikor kell otthonról dolgoznia. Munkahelyi vezető szabályozza a saját belátása vagy tőled kapott utasítások szerint.

Ha szeretnéd, ezt látni élőben is keress meg bátran, garantáltan mutatok még jónéhány olyan trükköt amiről eddig nem is gondoltad, hogy lehet.
Megyek is, mert ezt a cikket is Home Office-ban írtam és kezdődik a Bayern - Barca, aminek a megnézését a főnököm előírta kötelezően elvégzendőnek.
Ilyen egy jó munkahely, ezért (is) jó a Home Office. :)
Mások ezeket olvasták még:
Kategória: Nyilvántartást érintő
Kategória: Hírek, aktualitások
Kategória: Szabályozást érintő