Munkaidőkeret tartama a vészhelyzet után

Update: 2020-06-29 18:22:40

2020. április 25-én lépett hatályba a 104/2020. (IV. 10.) Korm. rendelet, a vészhelyzet egyik kárenyhítésére, de vajon mi a helyzet most, a vészhelyzet után?

Munkaidőkeret tartama a vészhelyzet előtt

Előtte általános szabály volt, hogy legfeljebb négyhónapos vagy tizenhat hetes – bizonyos munkakörök esetében legfeljebb hat hónapos vagy huszonhat hetes – a munkaidőkeret időtartama. Kollektív szerződésben emelhették meg, legfeljebb harminchat hónapra. Volt vihar ezügyben, de a kisebb vállalkozásokat, ahol nem volt kollektív szerződés, nem érintette.

Munkaidőkeret tartama a vészhelyzet alatt

Az említett Korm. rendelet szerint a munkáltató legfeljebb huszonnégy havi munkaidőkeretet is elrendelhetett. Az eddigi 6 hónapról tehát, 24 hónapra és a kollektív szerződéses rendelkezéseket ebben a tekintetben alkalmazni nem lehetett. Bármilyen vállalkozást érinthetett a 24 hónapos munkaidőkeret.

Munkaidőkeret tartama a vészhelyzet után

2020. únius 18-án lépett hatályba a vészhelyzet megszüntetéséről szóló törvény. Megszűntek azok az egyedi, munkajogi szabályok, amiket korábban bevezettek. Így például a munkaidőkerettel kapcsolatos szabályozás is.

Mit jelent ez egyszerűen? Visszaállt a vészhelyzet előtti helyzet, azaz a 4-6 hónap. Node! A vészhelyzet alatt elrendelt 24 hónapos munkaidőkeretet ez nem érinti, tehát a 24 hónapos munkaidőkeret megmarad. Amely vállalkozás nem rendelt el ilyet, annak június 18-át követően 24 hónapos munkaidőkeret elrendelésére nincs lehetősége.


Mások ezeket olvasták még:


Tervezz munkaidő nyilvántartást egyszerűen, gyorsan és költséghatékonyan! | A legtöbb munkavállalónak ismert napi feladat, bemegy a munkahelyére, egy jelenléti ívre vagy valami [...]

Kategória: Nyilvántartást érintő


Heti pihenőnapok és Munkaidő naptár 2021 | A Magyar Közlönyben megjelent a 14/2020. (V. 13.) ITM rendelet a 2021. évi munkaszüneti napok körüli [...]

Kategória: Hírek, aktualitások


Hogyan értesítsd a munkavállalót a munkaidő-beosztásról? | A munkaidő-nyilvántartás vezetéséről formailag a munkáltatónak kell gondoskodnia, így a munkaidő-beo [...]

Kategória: Szabályozást érintő


ARCHÍVUM

MUNKAIDŐ BLOG

A Munkaidő Blogon a beosztással, munkaidővel, nyilvántartással kapcsolatos cikkeket olvashatsz. Vannak olyan témák amelyek egészen egyértelműek és vannak olyanok amelyekről még a jogászok is eltérően vélekednek. Bár minden témának igyekszünk legjobb tudásunk szerint utnajárni előfordulhat, hogy találkozol az itt leírtaktól eltérő állásponttal, főleg a jogszabályok értelmezését illetőleg. Mielőtt alkalmazol egy jogszabályt alaposan utána kell járnod az rád, a Te cégedre milyen formában vonatkozik. A blogban leírtak nem irányadóak, csupán a szezők álláspontját tükrözik.